top of page
Jilldaymai

Dubai Weekblog 2

Hi besties,

Leuk dat je mijn 2e vakantie blog leest! Deze blog post is wat langer dan mijn vorige vakantie weekblog, omdat wij 2,5 week weg gingen en dus is deze blog langer dan 1 week. Enjoy xx

Day 6

De 6e dag van onze vakantie gingen wij naar een markt genaamd Dragon Market. Dit is een overdekte markt waar je praktisch alles, maar dan ook echt alles kan kopen. Bij de Dragon Market hebben wij heerlijk Indiaas geluncht. Met zonsondergang gingen wij naar de Creek Harbour; een haven met prachtig uitzicht op de stad.

Hierna zijn we nog even naar de Dubai mall geweest en hebben we naar de fontein show gekeken. Deze show is redelijk bekend in Dubai door de goede fonteinen, de mooie muziek, en het prachtige uitzicht op de Burj Khalifa.

Day 7

Dag 7 zijn wij naar The W geweest; een resort aan het strand met prachtig zwembad. Helaas geen foto gemaakt sorry friends. Wij konden hier naar binnen komen i.v.m. mijn vader die daar een kennis had, waardoor wij gebruik mochten maken van het zwembad. Heel relaxed ;). Na zonsondergang gingen wij naar de Golden Souk, dit is een buitenmarkt waar je verse kruiden, gedroogd fruit, thee etc kan kopen.

Day 8

Op dag 8 zijn wijn gaan eten bij een van de leukste lunch tentjes van de hele vakantie; Leen's. Dit super toffe en trendy lunchtentje had ook nog eens heerlijk eten. Hierna hebben wij gezwommen bij het Madinat, een hotel resort dichtbij de Burj Al Arab. Natuurlijk even een fotootje gemaakt :). S'avonds hebben we gegeten bij een Iraans restaurant, dit was ook heerlijk. Hierna hebben we de poes nog even bezocht, happy lil!

Day 9

Dag 9 was een relatief rustige dag. We hebben Indiase kookles gehad van onze buren Sunny en Amit, ze hebben ons van alles geleerd, zoals: Butter chicken, Paneer, Chicken Biryani, Dahl etc. S'avonds heb ik de lekkerste kip burger OOIT op, I mean, kijk naar deze foto!!

Day 10

Dag 10 gingen we naar de woestijn, en wat een ervaring was dit. In de woestijn in het zo warm dat er eigenlijk bijna niets te vinden is, en je amper hoeft te zweten door de extreme temperatuur. Het is wél prachtig om te zien. Hierna nog even terug geweest naar de Dubai Mall om nog even te shoppen, again ;). Hierna weer naar de poes geweest, nog steeds geen babies helaas.

Family pictureeee!

Day 11

Op dag 11 zijn wij een dag naar het waterpark geweest. Ik heb helaas geen foto's gemaakt maar het was erg leuk. Wij zijn naar Wild Wadi geweest, maar ik raad je aan om naar de grotere te gaan: Atlantis. Deze is een stuk mooier (maar ook een stuk duurder). Helaas moesten we in Wild Wadi bizar lang wachten voor elke glijbaan, dus dit was af en toe best frustrerend in de hitte. S'avonds hebben we gegeten bij een kleine foodcourt waar ze ook een Thai hadden. Dit moesten we uiteraard proberen. Heerlijk gegeten, leuke sfeer en super aardig personeel.

Day 12

Op dag 12 hebben we geluncht bij wéér een hele trendy en leuke lunch tent: Myocum. Mijn vader had dit restaurant aangeraden gekregen, en het was inderdaad een top restaurant. Verder hebben we het grootste gedeelte van de dag bij La Ville gelegen, een rooftop bar met zwembad en prachtig uitzicht. Hier waren we al een keer eerder geweest en dit was erg goed bevallen.

Day 13

Dag 13 was onze laatste volledige dag, dus wilden we zeker nog wat leuke dingen gaan doen. We zijn richting The Palm gereden en toen herinnerde ik mij nog dat daar in de buurt een leuk restaurant zat, genaamd: 21 Grams. Hier hebben we een kleine bite en een koffietje gedaan, en daarna zijn we weer naar the W gegaan. Heerlijk bij het zwembad gelegen de hele dag en in de middag overheerlijke truffle mac and cheese gegeten. Yummmyyyy!!

Day 14

Dag 14 zouden we eigenlijk een rustige dag hebben omdat we moesten pakken voor onze vlucht in de avond, maar we hadden toch wat extra tijd omdat onze koffers al klaar stonden. Iedereen wilde wat anders doen en Jus en ik wisten echt niet wat we zouden gaan doen, maar toen bedacht ik me dat we hadden gezien dat er een katten café in Dubai was. Vóórdat we naar het café gingen, hebben we nog even geluncht bij een koffie bar; Paper Café. Een super leuk tentje. Het katten café was echt a-ma-zing. Super lieve poezen, allemaal knuffelig en zacht, hieronder een paar foto's.

Look how cuteeee!!

S'avonds hebben we het ook nog druk gehad: naar de poes toe (helaas geen babies :( ,en voor de laatste keer naar onze buren. Ze hadden hun best gedaan voor een laatste diner en ze hadden taarten gekocht voor Megan en Jack, die bijna jarig zouden zijn.

Helaas eindigt hier onze mooie reis naar Dubai. We hebben een super leuke vakantie gehad, heerlijk gegeten, heerlijke genoten, en weer nieuwe vrienden gemaakt. Al met al een succesvolle zomer.

Hopelijk vonden jullie de vakantie blogs leuk! Er komt nog een algemeen restaurant recommendations blog van Dubai en een picture blog.

Xoxo,

Lil

Comments

White%20abstract%20background%2C%20wallp
Hi! Wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn website. Ik ben Jill, ook wel Lil genoemd. Je bevindt je op mijn persoonlijke lifestyle blog over reizen, eten en drinken, en verzorging van jezelf.

Welcome!

Have Faith,

Subscribe

Bedankt voor de inzending!