top of page
Jilldaymai

Weekblog 8 - Tripje naar Lombok - Laatste weken van Don! :(

Hi Allemaal!

Na een aantal hele drukke weken met school (stage afronden, scriptie proces starten), ben ik weer terug en ready om nieuwe blogs te schijven. Donja en ik zijn vorige week samen 1 week op vakantie geweest naar Lombok omdat Donja bijna terug naar Nederland gaat. Zoooo sad! :(

In deze blog vertel ik je alles over onze vakantie naar Lombok. Wij waren precies 1 week op Lombok, en we hebben echt een heerlijke week gehad. We hadden totaal geen planning of onderzoek gedaan, hebben een scooter gehuurd en zijn gewoon gaan rijden.

Maar stap 1 is natuurlijk met de boot van Bali naar Lombok. Bali en Lombok zijn 2 eilanden die naast elkaar liggen. Om bij de haven te komen vanaf waar de boot vertrekt op Bali moeten wij 1.5 uur rijden (Padang Bai harbour). Hierna duurt de boot trip 2 uur. De zee was op de heen weg gelukkig rustig en we konden lekker boven op het dek in de zon zitten, super relaxed dus! ;) Hier een leuke foto van ons op de boot.

Op dag 1 hebben kwamen wij dus ongeveer om 12 uur 's middags op Lombok aan, hebben we een scooter gehuurd en hebben we besloten om via de kustlijn naar het zuiden van het eiland te rijden. In het zuiden van het eiland ligt het stadje 'Kuta' en hier is eigenlijk alle gezelligheid te vinden, met wat moderne restaurants. Dit komt omdat je er goed kan surfen en er een expat community is in Kuta.

Hieronder op de kaart kan je zien hoe we zijn gereden. We kwamen aan in Bangsal bij nummer 1 en zijn heel rustig aan naar Senggigi gereden, naar nummer 2. We hadden direct in Senggigi een heerlijk plekje gevonden om te verblijven. We hebben hier 2 heerlijke dagen gehad. Lekker genoten van de zon, het strand, ons huisje met zwembad en lekker eten.

Onze eerste avond hebben we wat gegeten en gedronken bij La Chill, heerlijke bar aan het strand. Echt een aanrader als je naar Lombok gaat. Ze hebben hier ook heerlijke snacks (onion rings, calamari, frietjes, chicken wings, etc).

Op dag twee waren we 's ochtends lekker aan het chillen aan het zwembad toen een random man naar ons toe kwam en vroeg of we een foto wilden maken van zijn baby. Het was een beetje een gekke situatie maar natuurlijk geen probleem. Toen we uit ons huisje liepen zagen we dat er een complete photo shoot was georganiseerd voor deze baby, en dat deze man blijkbaar een foto met ons samen + baby wilde hebben. We hebben ons echt suf gelachen, haha! Hieronder het resultaat.

Op dag drie zijn we doorgereden naar Sekotong (nummer 3 op de kaart hieronder). We wilden zo lang mogelijk langs de kust blijven rijden omdat we dat het leukste vonden. Toen we eigenlijk spontaan in Sekotong aankwamen realiseerde ik mij dat we heel dichtbij de Secret Gili's waren (Gili Nangu, Gili Sudak & Gili Kedis).

We besloten een bootje te huren en 1 dag naar de eilanden te gaan. We kwamen terecht bij de liefste familie die zichtbaar al maanden geen inkomsten meer hadden gehad van de toeristen die naar de secret Gili's wilden, en dus wilden we graag bijdragen om deze familie wat inkomsten te bieden. We betaalden ongeveer 20 euro samen om een hele dag naar de eilanden te gaan. We konden zelf beslissen hoe lang we waar wilden blijven, super chill.

Eiland 1 was Gili Nangu en onze trip begon gelijk fantastisch! Zie hieronder hoe mooi het water was, zonder ook maar enige filters.

Op dit eiland kan je normaal gesproken heel goed snorkelen, maar omdat de zee wat onrustig was, kon dat niet niet zo goed. We hebben op dit eiland een lekkere Nasi Goreng gegeten voor 1 euro van het restaurantje van de eilandbewaker. Dit was dan ook de enige keus op het eiland.

Bij eiland 2 (Gili Sudak) hebben we een stuk op het strand gelopen, maar hier zijn we niet heel lang gebleven, gezien we al een aantal uur weg waren, en we wilden ook nog naar het 3e eiland.

Eiland 3 was echt amazing! Eigenlijk was dit eiland alleen een zandbank, zo mooi om een keertje te zien. Helaas ook veel plastic vervuiling rondom deze eilandjes en de stranden, dat is wel echt jammer!

Op dag 4 waren we aangekomen in Kuta (nummer 4 op de map) na een rotnacht in een hotel waar grote vlieg-en-steek mieren in het bed zaten, waardoor wij besloten midden in de nacht te gaan rijden naar Kuta. Dit was alleen best een lange trip midden in de nacht (2 uur lang). Maar ach, allemaal overleefd en een leuk nieuw hotelletje gevonden in Kuta.

Kuta is een wat moderner stadje waar ook een expat community leeft, dus internationale mensen die werken en wonen in Kuta. Hierdoor zijn er ook restaurants gefocust op buitenlanders, wat wij wel fijn vonden, want na een aantal dagen heb je de Nasi ook wel gezien....

Op dag 2 in Kuta zijn we naar een strand geweest waar ik drie jaar geleden met mijn familie was geweest (Selong Belanak). Wij vonden het toen zo een waanzinnig strand dat het voor herhaling vatbaar was. We hebben hier een paar uurtjes gelegen en toen besloten we door te rijden naar een resort dicht bij dit strand.

Eenmaal aangekomen bij Segara Lombok waren we zoooo blij dat we de keuze hadden gemaakt nog even naar het resort te gaan. Dit resort ligt pal aan het strand, met een prachtig restaurant en zwembad, en vriendelijke bediening. We hebben hier genoten van de dag, en rond sunset zijn we terug naar kuta (ons hotel) gereden. Zie hieronder 2 foto's van Segara.

Op de laatste dag in Kuta heb ik nog even genoten van ons heerlijke zwembadje bij ons hotel. Het hotel (Bamba) was iets aan de duurdere kant, maar wel heel gaaf en modern ingericht. Zie hieronder het zwembad van Bamba.

'S avonds hebben we een paar drankjes gedaan bij de enige bar waar het gezellig was (De Surfers Bar). Hier hebben we eerst een lange tijd gekaart met de locals, en later in de avond werd het steeds drukker.

De volgende ochtend heerlijk gegeten bij ons hotelletje en genoten van deze fruitsalade na (iets) te veel drankjes te avond ervoor. Ik kon dit dus goed gebruiken, haha :). De fruitsalades hier zijn altijd overheerlijk, met vers en tropisch fruit, yoghurt en granola. Very yum!!

Op onze 7e en laatste dag zijn we terug gereden richting de haven waar we weer met de boot terug moesten. We zijn naar Mataram gereden, waarna het nog maar 30 min rijden was naar de haven. We hebben in Mataram het lekkerste lokale eten (Omah Cobek) op van de hele 5 maanden hier op Bali. Alles was met zoveel liefde gemaakt, en de sausjes en extra's waren ook top. Dit alles kostte ons 8 euro in totaal.

De laatste ochtend hebben we vroeg ontbeten bij onze guesthouse, 3x raden wat?! Nasi goreng natuurlijk! haha. Nee hoor, je hoort ons niet klagen. De familie van deze guesthouse heeft enorm z'n best gedaan voor ons, en Donja heeft zelfs een nieuwe vriendin gemaakt! TE CUTE!

Hierna zijn we weer door gaan rijden naar de haven en hebben we weer de boot naar Bali gepakt. Dit tripje was helaas wat minder leuk dan de heenweg. Dit kwam doordat de zee best wel wild was, waardoor de boot 2 uur lang aan het schommelen was. Gelukkig had ik een pilletje genomen tegen bootziekte!

Ons tripje naar Lombok was onvergetelijk! Ik zou iedereen aan te raden om naar Lombok te gaan, het is echt een heerlijk eiland!

Dit was weekblog 8 van mijn avontuur op Bali, hopelijk vond je het leuk om te lezen!

Tot de volgende!1

Xoxo,

Lil

2 Comments

hi Jill and Donja what an amazing adventure you are on..thanks for sharing these beautiful pictures..love you ..Tante San

davidwristers
Feb 11, 2022

Wow die stranden op Lombok!!! Heerlijk :)

White%20abstract%20background%2C%20wallp
Hi! Wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn website. Ik ben Jill, ook wel Lil genoemd. Je bevindt je op mijn persoonlijke lifestyle blog over reizen, eten en drinken, en verzorging van jezelf.

Welcome!

Have Faith,

Subscribe

Bedankt voor de inzending!